Hvorfor satser vi på trykk i en tid hvor alle snakker digitalt?

Et spørsmål vi ofte får, er hvorfor vi satser på trykk i en tid hvor alle snakker digitalt. Litt av grunnen ligger rett og slett i at papir får hjertene våre til å slå fortere. Men det er bare deler av grunnen til hvorfor vi nå kaller oss et trykkbyrå.

Mar 31, 2017

Fra Brattvåg på Sunnmøre har vi sett verden utvikle seg, fra papir til skjerm. Da vi startet trykkingen av Møre Bygdeblad i 1933, visste vi lite om hvor enorm utviklingen skulle bli de neste 100 årene. Naturlig nok har også vi utviklet oss, men vi er fortsatt like lidenskapelig opptatt av papir. Etter nesten 100 år i bransjen er dette tross alt noe vi kan – og noe vi ønsker å fortsette med. 


Vi har selvsagt stilt oss spørsmålet flere ganger, «Hvilken plass kommer trykk til å ha om 10 år og finnes det en plass for trykkbyråer?»

Ja, mener vi. 

«Du får rett og slett en annen følelse av å swipe fingeren over en trykksak, enn en skjerm.»

Vi trenger ikke fortelle deg hvor lett budskap og merkevarer drukner i dagens digitale støy. Etter hvert som hverdagen blir mer digital, tror vi folk i stadig større grad vil sette pris på kommunikasjon en kan ta og føle på. Du får rett og slett en annen følelse av å swipe fingeren over en trykksak, enn en skjerm. 


Når det er sagt vil det nok bli mindre trykksaker i massekommunikasjon fremover, men blekk, design og papir vil alltid være gode verktøy for å sørge for at merkevaren din skinner litt ekstra.


Trykk kan naturligvis ikke gjøre hele jobben alene. De sterkeste merkevarene er nettopp de som klarer å utnytte trykk og digital på en måte som gjør at de styrker hverandre. Derfor er vi avhengig av kompetanse på begge områder. På den måten er vi i stand til å hjelpe våre kunder med å bygge merkevarer en virkelig kan ta og føle på. 


Vi tror at trykksaker vil fortsette å knytte tette relasjoner mellom merkevare og kunde i lang tid fremover, nettopp fordi de er håndfaste. Trykksaker bryter gjennom støyen og skaper et personlig bånd til målgruppen, og det er nettopp dette som gjør papir så unikt. 


Så hvorfor satser vi på papir i en tid hvor alle snakker digitalt? 


Fordi fremtiden kan ikke være kun digital.